Byl jsem požádán o připomínky k tomuto návrhu, dokonce osobně předsedou spolku ČAV. Dost mne to překvapilo. Za normálních okolností bych, samozřejmě, poslal celý švarcoidní ČAV kukat, ale zase na druhé straně, Jindra je slušný člověk a na straně třetí, přispět k vylepšení provozních podmínek našeho koníčka na další řadu let (kdo ví, kdy bude zase příležitost k novele?) beru za svoji povinnost.
Návrh samotný, jako celek, považuji za velmi vstřícný ze strany národního regulátora. Važme si bezproblémového přístupu k novým pásmům, který není zcela automatický ani v ostatních zemích, važme si minimalizace technických omezení, takže je velmi pravděpodobné, že ani v budoucnu s příchody nových komunikačních módů „nenarazíme“.
Poněkud nepochopitelná mi přijde náhlá záliba Úřadu v limitech, vyjádřených v EIRP. Na jedné straně lze pochopit, že omezením EIRP se Úřad snaží zajistit bezkolizní provoz v segmentech, kde je ARS podružnou, na druhé straně je ale EIRP tak obtížně měřitelnou veličinou, že by se velmi snadno mohl stát třecí plochou v případě prokazování jeho překročení. Mějme na mysli, že sankce lze ukládat pouze na základě důkazu ve formě certifikovaného měření, ne na základě „mozkového myšlení„.
Rovněž tak ustanovení o obsahu vysílání jsou zjevně „přílepkem“ nějakého právního kutila k tomuto návrhu, který je jinak napsán vcelku kvalitně. Prvotním zájmem by mělo být ochránit ARS proti pokusům o komerční zneužití, krasomluvu a případné označení blbce blbcem řeší jednoznačně samostatné právní předpisy (trestní a občanské právo).
Text mého návrhu je k dispozici zde v PDF (pripominky-190330a) a zde v ODT (pripominky-190330a). Dílo je uvolněno k použití ve věci připomínkového řízeni pod licencí Creative Commons Attribution, Karel Juliš, 2019.